İptal ve iade şartları

29188 numaralı Resmî Gazete'de yayımlanan MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ (Resmî Gazete linki) kapsamında iade haklarınız aşağıdaki gibidir:

MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört (14) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

"İlk 14 gün içinde ambalajı veya jelatini kesinlikle açılmamış, varsa emniyet bandı kapalı halde, tahrif edilmemiş, paketi hasar görmemiş, tüm aksesuarlarıyla birlikte, kullanılmamış veya tekrar satılabilirliği bozulmamış olan ürünler koşulsuz iade edilebilir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir."

Cayma hakkının istisnaları

MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

"ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler." cayma hakkını kullanamaz.

Bu yönetmeliğe göre kozmetik ürünlerde alerjik durum iadesi gibi bir hak söz konusu değildir. Her kozmetik ürünün alerji yapma ihtimali olduğu için, tüketicinin bunu göz önünde bulundurması gerekir. Özellikle çok hassas cilde sahip tüketicilerin yeni bir ürünü satın almadan önce varsa test boyunu sipariş edip denemeleri şiddetle tavsiye edilir.

Hasarlı ürün iadesi

Ürünlerin kargodan teslim aşamasında kontrol edilmesi ve hasar tespit edilmesi durumunda, mutlaka kargo personeli nezaretinde hasar tutanağı tutulması gerekmektedir.  Kargodan teslim alındıktan sonra ürünün hasarlı olduğu konusunda yapılan müracaatlarda iyi niyet çerçevesinde işlem yapılır.  Ancak müşterilerimizin anlayış göstermesi gerekir ki, bu durumlarda çok sık suistimal yaşanmaktadır. Bu nedenle lütfen mutlak suretle, kargo paketlerinizi kontrol ederek teslim alınız. 
**Tutanak tutulmamış hasarlı ürünler iade alınmamaktadır.

Eksik ürün telafisi

Firmamız tüm paketleme ve sevkiyat işlemlerini dijital görüntüleme sistemleri ile kayıt altına almaktadır. Sipariş içeriğinin eksik çıktığı iddia edildiğinde, firmamızın paketleme bölümü görüntü kayıtları incelenir, eksik gönderilen ürün tespit edildiğinde derhal müşteriye iletilir.

Kusurlu ürün garantisi

Ürün tesliminden sonra ilk 6 ay içinde, ürünün teknik aksamında bir bozulma veya ürünün dokusunda beklenmedik bir bozulma olursa, iyi niyet çerçevesinde firmamız inceleme başlatır ve gerekiyorsa ürün değişimi yapar. Bu durumda para iadesi yapılmaz. 6 aylık garanti süresi ürünü teslim alır almaz başlar. Firmamız ürünü teslim aldığınız tarihi kullanmaya başlama tarihi olarak kabul eder.

Alerjik ürün cayma ve iade hakkı

Tüketici haklarında alerjik durumdan kaynaklı cayma hakkı ve iade söz konusu olmasa bile, Korendy sadece aşağıdaki şartlarda alerjik ürün iadesini kabul eder.
Ürünler ile ilgili, cildinizde beklenmedik ve yüksek seviyede alerjik bir durum oluştuysa, sipariş tarihinden itibaren 1 hafta içinde, cildinizin öncesi ve sonrası fotoğraflarının yanı sıra, söz konusu alerjik reaksiyona dair bir doktor raporu alıp, iade talebinde bulunabilirsiniz. Alerji raporunda, alerjinin ilgili üründen kaynaklandığının özellikle belirtilmesi gerekir. 
Ayrıca alerjiye sebep olan ürünlerin doktor raporuyla birlikte Korendy'e postalanması gerekir.

Aşağıdaki şartlarda iade kabul edilmez

  • Mini boy ürünlerde (mini boy ve tester ürünlerin amacı büyük boyu almadan önce alerjiyi test etmektir),
  • Tester ya da mini boyu olduğu halde, tam boy satın alınan ürünlere ilişkin yapılan iade taleplerinde, 
  • Ürünler ulaştıktan 7 gün sonra gerçekleştiği iddia edilen alerjik durum taleplerinde,
  • Alerjik iade cayma hakkının alışkanlık haline getirilmesi gibi kötüye kullanma durumunda,
  • Kullanıldıktan sonra ürünlerin beğenilmemesi ya da fayda görülmediğine inanılması durumlarında iade kabul edilmez.

İade süreci nasıl başlar?

İade işlemi için lütfen destek ekibimizle irtibata geçiniz (destek@korendy.com.tr). İade edilen ürünün tarafımıza ulaşması ile birlikte, ürünün iade şartlarına uygunluğu kontrol edilerek, iade süreci başlatılır. Para iadesi talep ettiyseniz ürün bedeli, iade ettiğiniz ürün depoya ulaştığı andan itibaren, ürünün iade şartlarına uygunluğu kontrol edildikten sonra, 5 (beş) gün içinde tarafımızdan sizin banka hesabınıza yatırılır. Bankanıza bağlı olarak 10 iş günü içerisinde de ürün bedeli "artı bakiye" olarak kredi kartına yansıtılır. Bu süreç tamamen bankanıza bağlıdır ve Korendy'nin bankanıza müdahale etme hakkı yoktur.

Siparişi iptal edince indirim kodum ya da puanlarım geri yüklenir mi? 
Maalesef hayır. K-Puan indirim kodu tek kullanımlıktır. Sipariş iptal edilince tekrar kullanılamaz ya da puan geri yüklenemez.

İade işlemi için fatura göstermem gerekir mi?
korendy.com.tr
tarafından satışa sunulan ürünler için fatura beyan etmenize gerek yoktur. Size özel alışveriş geçmişiniz Korendy hesabınızda kayıtlıdır.  

Bu sayfa size yardımcı oldu mu? Geri bildirimin için teşekkürler Geri bildiriminizi gönderirken bir sorun oluştu. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Hala yardıma ihtiyacın mı var? Bize Yaz Bize Yaz