İptal ve İade Şartları (Legal)
29188 numaralı Resmî Gazete'de yayımlanan MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ ( Resmî Gazete linki) kapsamında iade haklarınız aşağıdaki gibidir:
MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört (14) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
"İlk 14 gün içinde ambalajı veya jelatini kesinlikle açılmamış, varsa emniyet bandı kapalı halde, tahrif edilmemiş, paketi hasar görmemiş, tüm aksesuarlarıyla birlikte, kullanılmamış veya tekrar satılabilirliği bozulmamış olan ürünler koşulsuz iade edilebilir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir."
İade cayma hakkı hangi durumlarda kabul edilmez?
MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
"ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler." cayma hakkını kullanamaz.
Cayma hakkı şartlarını taşımayan ürünlerin kargo geri iade ücretini kim öder?
Eğer bize iade gönderdiğiniz ürün cayma hakkı şartlarını taşımıyorsa (ör. ambalajı veya koruma bandı açılmış ürünler varsa), kargo masrafları tamamen sizin tarafınızdan karşılanmalıdır. Bunun için Yurtiçi Kargo ile kurye gönderip açılmış ürününüzü geri aldırabilirsiniz.
Alerji veya keyfi cayma iade durumu
Tüketici haklarında kozmetik ürünlerin alerji oluşturması durumunda veya ürünleri kullandıktan sonra beğenilmemesi, fayda görülmediğine inanılması gibi durumlarında iade hakkı bulunmamaktadır. Dolayısıyla Korendy olarak bu gibi durumlarda iade kabul etmemekteyiz.
Hasarlı ürün iadesi
Eksik ürün telafisi
Kusurlu ürün veya kargo hasarlı teslimat
Alışverişlerinizde teslim aldığınız ürünlerin kargo hasarı veya fabrika çıkışlı kusurlarını fark ettiğinizde, bu durumu satıcıya bildirmek için 14 günlük bir süreniz bulunmaktadır. Bu süre, ürünün size teslim edildiği günden itibaren başlar. Kargo hasarı ya da fabrika hatası içeren ürünler için bu süre zarfında iade veya değişim talebinde bulunabilirsiniz, böylece tüketici haklarınızı korumuş olursunuz.
İade süreci nasıl başlar?
http://korendy.com.tr/hesap adresine girip aşağıdaki gibi iade sürecinizi başlatabilirsiniz. Hesabınız yoksa, sipariş verirken kullandığınız email adresi ile bir hesap açın, geçmiş siparişleriniz görünecektir.
İade etmek istediğiniz ürünlerin güvenlik bandı açılmamış, ürünler kullanılmamış ve hasar görmemiş olmalıdır. Eğer ürününüz bu şartları sağlamıyorsa, lütfen bu emaile cevap yazarak iade sürecinin iptalini talep ediniz. Yasal iade süresi, siparişin teslim alındığı tarihten itibaren 14 gündür. Kampanyalı ürünlerde iade yapılırken, kampanya koşulları yeniden hesaplanır ve buna göre iade tutarı belirlenir.
İade Talimatları
1. PAKETLEYİN
İade edeceğiniz ürünleri orijinal ambalajında, zarar görmeyecek şekilde dikkatlice paketleyin.
2. İMZALAYIN
Kargonuzla birlikte size gelen irsaliye formunun en altına, ad soyad, tarih ve imza atın. Eğer formu çöpe attıysanız, lütfen boş bir kağıda sipariş numarası, iade etmek istediğiniz ürünler, ad soyad, tarih ve imza atınız. Bu formu paketin içine eklemeyi unutmayın.
3. TESLİM EDİN
Seçenek 1: Yurtiçi Kargo Şubesine Teslim Edin
Size en yakın şubeye giderek Yurtiçi Kargo İade Kodu 934 439 262 ile teslim edin.
Seçenek 2: Yurtiçi Kargo Kurye Çağırın: 444 99 99 telefon numarası ile veya linkten kurye çağırın: yurticikargo.com/tr/kurye-cagir
Kargonuzu teslim ederken Yurtiçi Kargo İade Kodunu mutlaka paylaşmalısınız: 934 439 262
Dikkat: Şimdi kargonuzu en geç 1 hafta içinde teslim etmeniz gerekir, yoksa iade süreciniz iptal edilecektir. Teslim ederken mutlaka gönderi fişi veya teslim belgesini alınız. Bu belge, olası kayıplarda sizin için bir kanıt olacaktır.
İade Değerlendirme Süreci
Kabul Edilen İadeler:
Ürünler, yeniden satışa uygun şekilde (açılmamış, kullanılmamış, hasarsız) geldiyse iade onaylanır. Onaylanan iadelerde tutar, satın alma esnasında kullanılan ödeme yöntemine iade edilir. Havale/EFT ile yapılan ödemelerde, iadeniz onaylandıktan sonra lütfen email ile IBAN ve alıcı bilgilerini destek ekibi ile paylaşın.
Reddedilen İadeler:
Ürün ambalajının açılması, güvenlik bandının bozulması veya ürünün kullanılması durumunda iade reddedilir. Reddedilen ürünler, karşı ödemeli olarak size geri gönderilir ve aynı talep yeniden değerlendirmeye alınma
Siparişi iptal edince indirim kodum ya da puanlarım geri yüklenir mi?
Maalesef hayır. K-Puan indirim kodu tek kullanımlıktır. Sipariş iptal edilince tekrar kullanılamaz ya da puan geri yüklenemez.
Setli Ürünlerde İade Koşulları
3 al 2 öde gibi %100 indirim sağlayan setli kampanyalarda kısmi iade olması durumunda, kampanya şartları ortadan kalkar ve promosyonlu ürünler normal satış fiyatı üzerinden hesaplanır, iade tutarı buna göre belirlenir. Ör. 1. ürün 400TL, 2. ürün 600TL ve 3. ürün de 300TL değerinde promosyonlu ve bedava olsun. Bu alışverişte müşterimiz toplam 1000TL ödeme yapar. Ör. 400TL değerinde 1. ürünü iade yapmak isterse kampanya şartları ortadan kalkar; alışveriş tutarı 600+300=900TL olarak yeniden hesaplanır, yalnızca 100TL iade yapılır.
2 al, 2.sinde %50 gibi kısmi indirimli kampanyalarda iade olması durumunda, kampanya şartları ortadan kalkar ve promosyonlu ürünler normal satış fiyatı üzerinden hesaplanır, iade tutarı buna göre belirlenir. Ör. 1. ürün 400TL, 2. ürün 200TL ve %50 indirim olsun. Bu alışverişte müşterimiz toplam 400+100=500TL ödeme yapar. Eğer 400TL değerinde 1. ürünü iade yapmak isterse kampanya şartları ortadan kalkar; ilk alışverişteki %50 (100TL) indirim tutarı iade edilmez. Toplam iade edilecek para tutarı 300TL olarak hesaplanır.